Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βενέτης: Αμυνα στην κρίση με νέα concept, εξαγωγές και... γαλακτομπούρεκο

Είσοδος στο κανάλι του super market ετοιμάζει η επιχείρηση. Επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ, για να καλυφθεί το 15% της «χασούρας» του 2020, που αποτυπώθηκε σε πτώση τζίρου 24%.

Βενέτης: Αμυνα στην κρίση με νέα concept, εξαγωγές και... γαλακτομπούρεκο
  • της Σοφίας Εμμανουήλ

Τα δύο νέα concept καταστημάτων που έχει σχεδιάσει, Veneti Go και Cremeria Veneti, ενεργοποιεί άμεσα η Βενέτης, διερευνώντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη στο εξωτερικό του «πιλότου» Venetis Great και ενισχύοντας το υφιστάμενο δίκτυο με νέα καταστήματα ενώ σε συνδυασμό με αυτές τις κινήσεις λανσάρει καινοτομίες όπως το «κατεψυγμένο γαλακτομπούρεκο», για να κάνει ντεμπούτο στο κανάλι της μαζικής αγοράς των super market.

Με αυτή τη στρατηγική η Βενέτης ευελπιστεί το 2021 να καλύψει μέρος της ζημιάς που υπέστη το 2020, και αποτυπώνεται σε πτώση 24% των πωλήσεων, κυρίως λόγω της κάμψης εσόδων στον τομέα της εστίασης.

Μάλιστα, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, σε ψηφιακή συνέντευξη Τύπου χθες, εάν η εταιρεία δεν είχε δραστηριότητα σε άλλα κανάλια, μόνο με την εστίαση θα έγραφε απώλειες 40%. Με βάση προσωρινά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 36,1 εκατ. ευρώ πέρυσι έναντι 47,424 εκατ. ευρώ το 2019, χρονιά κατά την οποία η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 6,14 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο όμιλος αριθμεί σήμερα 10 εταιρείες σε όλο το φάσμα της εστίασης ενώ οι λιανικές πωλήσεις του σήματος ξεπερνούσαν, την προ Covid-19 εποχή, τα 100 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τις νέες δραστηριότητες, η εταιρεία δειγματίζει αυτό το διάστημα στα super market νέους κωδικούς προϊόντων που έχει αναπτύξει και συγκεκριμένα χειροποίητο πολίτικο και σμυρνέικο γαλακτομπούρεκο, γιαννιώτικο και μπακλαβά. Πρόκειται για προϊόντα κατάψυξης της σειράς Veneti Family στην οποία θα προστεθούν και νέοι κωδικοί, φρέσκα προϊόντα και προϊόντα ho.re.ca. στο επόμενο διάστημα, ενώ στα πλάνα είναι και οι εξαγωγές των προϊόντων της σειράς ειδικά σε χώρες με μεγάλη πληθυσμιακή παρουσία απόδημου ελληνισμού όπως Καναδάς, ΗΠΑ, Αυστραλία και Γερμανία.

Αναφερόμενος ενδεικτικά στο γαλακτομπούρεκο, ο κ. Μονεμβασιώτης είπε ότι τα προϊόντα θα διατίθενται σε τιμή 25-40% χαμηλότερη σε σχέση με τα ζαχαροπλαστεία, ενώ για τις πρώτες ύλες έχουν συναφθεί συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς και μοναστήρι που διαθέτει μονάδα μεταποίησης γάλακτος.

Σχετικά με το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τους ιδιοκτήτες ακινήτων, ο κ. Μονεμβασιώτης τόνισε ότι πλέον σε ποσοστό 90-92% έχουν κατανοήσει το πρόβλημα, προχωρώντας σε μειώσεις μισθωμάτων κατά 40% για τους μήνες της πανδημίας.

Τα νέα concept

Αναφορικά με τα νέα concept, το Cremeria Veneti είναι ένα boutique γαλακτοπωλείο-ζαχαροπλαστείο, που σχεδιάστηκε για καταστήματα περίπου 80 τ.μ. Εγκαινιάζει την παρουσία του στην Κηφισιά και πρώτος στόχος είναι 10 εταιρικά καταστήματα στην Αττική το 2021.

Με την προϋπόθεση ότι η αγορά θα επιστρέψει στην κανονικότητα και θα υπάρξει ενδιαφέρον από υποψήφιους franchisees -νέους ανθρώπους που θέλουν ν’ ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση-, η Βενέτης διαθέτει ένα ακόμη εμπορικό σήμα στην αγορά, το Veneti Go, ένα «οικονομικό» concept καταστήματος γρήγορης εξυπηρέτησης με μέσο κόστος επένδυσης 80-100 χιλ. ευρώ, που αναμένεται να ξεκινήσει με μετατροπές υφιστάμενων καταστημάτων του δικτύου.

Το Veneti Great σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει αγορές όπως αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ και των αραβικών χωρών. Ξεκίνησε με το Veneti Great στο Μπάγκειον της Ομόνοιας, τον Ιούλιο του 2020, αλλά έχει αναστείλει τη λειτουργία του προσωρινά λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στην κατανάλωση. Είναι ενδεικτικό ότι το κατάστημα, με 35-40 εργαζόμενους έφτασε να γράφει απώλειες 42.000 ευρώ τον μήνα. Επίσης στο σύνολο των 110 καταστημάτων του δικτύου της Βενέτης, τα καταστήματα του κέντρου έχουν επηρεαστεί περισσότερο, καταγράφοντας απώλειες 60-80%, όταν ο τζίρος των περιφερειακών φτάνει το 25-40%.

Για το 2021 προβλέπεται επίσης διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων Βενέτη Food Hall αλλά και Βενέτη 1948, με ένα νέο να αναπτύσσεται στη Φιλοθέη, με συνολική επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ. Εν κατακλείδι, το επενδυτικό πλάνο του 2021, με προϋπολογισμό που μπορεί να ξεπεράσει τα 3 εκατ. ευρώ, στοχεύει να φέρει πίσω μέρος των απωλειών της περσινής χρονιάς στη Βενέτης και αν είναι δυνατόν, το 15% από το συνολικό 24-25% της πτώσης. Υπάρχουν ωστόσο αβεβαιότητες στο περιβάλλον, που κρατούν δέσμια την εστίαση, η οποία προβλέπεται να ανακάμψει, σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη, σε δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v